Σάββατο, 12 Αυγούστου 2017

Περί διδασκαλίας του Ερμή του Τρισμέγιστου!!

Ο Ερμής ο Τρισμέγιστος "ο Γραφεύς των Θεών"
Ο Ερμής ο Τρισμέγιστος "ο Γραφεύς των Θεών" έζησε πριν από χιλιάδες χρόνια στην Αίγυπτο τις ημέρες που η σημερινή ανθρωπότητα ήταν ακόμη στα σπάργανα. Ήταν και είναι μια μεγάλη Μορφή,του Αποκρυφισμού, που μας κληροδότησε ένα πολύ σημαντικό έργο: τα Ερμητικά κείμενα. Έφερε στην Ανθρωπότητα τη γνώση των 7 Νόμων του Σύμπαντος.
Οι 7 Νόμοι που καθορίζουν τα ΠΑΝΤΑ: τον Κόσμο,τους Ανθρώπους, τη Φύση. Αυτές οι Διδασκαλίες ήταν γραμμένες στους τάφους των Πυραμίδων. Χαμένες για χρόνια, καλά κρυμμένες από τους αδαείς, τους ασεβείς.Όχι όμως και ξεχασμένες. Μέσα σ' όλους αυτούς τους αιώνες υπήρχαν Μύστες πουκράτησαν άσβεστη τη ιερή φλόγα της Ερμητικής Διδασκαλίας τη διαφύλαξαν, ενώ συγχρόνως τη μετέφεραν από γενιά σε γενιά, μέχρι τις ημέρες μας.
Χάρη σ' αυτούς μπορούμε εμείς σήμερα να έχουμε το μαγικό κλειδί που θα ανοίξει την Πύλη της καρδιάς μας για να μπορεί να δεχτείτην Μυστικιστική Γνώση. Ας μην ξεχνάμε όμως, πως αυτοί οι Μύστες μαςκληροδότησαν μια Γνώση και μια προσταγή:
"Ω, μην αφήσετε να σβήσει η φλόγα! Στησκοτεινή σπηλιά της την έχει λατρέψει κάθε ηλικία. Έχει τραφεί από τους αγνούς ιερείς της αγάπης. Μην αφήσετε τη φλόγα να σβήσει".
***
Ερμής ο Τρισμέγιστος, Ερμητικά κείμενα και Ερμητισμός . Πολύ βασικές έννοιες που πρέπει να γνωρίσεις, αγαπητέ αναγνώστη ,διότι το πιθανότερο είναι πως θα τις συναντήσεις, αργά ή γρήγορα…Ας ξεκινήσω με μια βιογραφία του Τρισμέγιστου :Με το όνομα «Ερμής ο Τρισμέγιστος», οι Έλληνες και οι Αιγύπτιοι ελληνίζοντες ονόμαζαν τον σεληνιακό θεό των Αιγυπτίων Θωθ ή Τεούχ και λατρευόταν, όπως κι ο Έλληνας θεός Ερμής, σαν ψυχοπομπός. Τα βιβλία του έφερναν το όνομά του (Ερμητικά) κι άλλοι έλεγαν πως ήταν 20.000 (Ιάμβλιχος)και άλλοι 36.000 (Μανέθων) και περιείχαν μαγεία, φιλοσοφία, αστρολογία, ιατρική και αλχημεία, που κατά το Μεσαίωνα ονομάστηκε Ερμητική. Πολλά από τα βιβλία του Ερμή, καταστράφηκαν από τη πυρκαγιά στη βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας, όπου φυλάγονταν και έτσι, το βαθύτερο νόημα στις διδασκαλίες για τη πνευματική εξέλιξη του ανθρώπου καθώς και οι πρακτικές που ακολουθούσαν οι μυημένοι σε αυτές, παραμένει (στο μεγαλύτερο μέρος του) μέχρι σήμερα άγνωστο. Ας δούμε τώρα και τι σημαίνει Ερμητισμός;
Στη καρδιά του Ερμητισμού βρίσκεται η ανάγκη γιατη Γνώση, τη γνώση δηλαδή του Θείου. Είναι τελείως διαφορετικό από τα συμβατικάείδη γνώσης, αφού μας οδηγεί στο να διαχωρίζουμε αυτό που ξέρουμε με αυτό πουνομίζουμε ότι ξέρουμε. Η γνώση αυτή είναι προσωπική διότι σχετίζεται με τοπυρήνα της ύπαρξής μας. Ταυτόχρονα όμως, ο Ερμητισμός είναι και η επιστήμη πουασχολείται με την ερμηνεία ιερογλυφικών και συμβόλων του αρχαίου κόσμου. Τόσο η Ερμητική όσο και η Πυθαγόρεια παράδοση, στηρίζονται στη διδασκαλία που γίνεταιμέσω υπαινιγμών. Όσοι είναι αληθινά σοβαροί, ακολουθούν τους υπαινιγμούς. Οιυπόλοιποι τους παραβλέπουν κι εδώ ακριβώς βρίσκεται η «μαγεία» -ή και τοπρόβλημα- στη προσπάθεια της κατανόησής των.
***
ΕΡΜΗΣ O ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ
1 Ο Ερμής ο τρισμέγιστος ήταν Ελληνικής καταγωγής.( Artemi Passio, Migne Patrologia greca XCVI ). ( Ψευδό - Μανέθωνος από Γ.Σύγκελλο ).
2 Στην Ερμητική Θεολογία κυριαρχεί ο Μονοθεϊσμός,όπως ακριβώς εκφράστηκε από τον Ερμή τον Τρισμέγιστο τον Ορφέα, κ.λ.π. Αξιο ναπαρατηρηθεί ότι όλοι οι υγιείς ψαλμοί της βίβλου είναι σχεδόν εντελώς πιστήαντιγραφή από τα Ερμητικά και τα Ορφικά.
3 Ο Ερμής έζησε γύρω στο 25.000 π.Χ. και υπήρξεαντιβασιλέας του Κρόνου στην Αίγυπτο, δάσκαλος του Οσίριδος και της Ισιδος.
4 Ερμής ο Τρισμέγιστος 3.1 :" Η δόξα τωνπάντων είναι ο Θεός…Αρχή των όντων είναι ο Θεός και νους και φύση και ύλη καιόλα αυτά εν σοφία εις υπόδειξη όλων…Υπήρχε σκότος άπειρο στην άβυσσο και νερόλεπτό και πνεύμα λεπτό και νοερό με τη δύναμη του Θεού, βρισκόμενα στο χάος.Και έλαμψε φως άγιο και στερεώθηκαν σε άμμο τα υγρά στοιχεία…".
5 Ερμής ο Τρισμέγιστος 4.1 : " Ο Θεός δημιούργησε τα πάντα. Και όχι βέβαια με τα χέρια, αλλά με το λόγο του ".
6 Ερμής ο Τρισμέγιστος 141.18 : " Αυτά είπε ο Κύριος και Θεός μας και ανέμειξε το νερό με τη γη. Ανακινώντας το μίγμα, και εμφύσησε σ' αυτό πνεύμα…από αυτό το μίγμα έπλασε ζώδια με μορφή ανθρώπου".
7 Ερμής ο Τρισμέγιστος 1.18 : Και μόλις έγινε αυτό, είπε ο Θεός: Αυξάνεστε και πληθύνεστε εν πλήθη όλα τα δημιουργήματα".
8 Ο Στοβαίος γράφει ότι ο Ερμής έγραψε 42 βιβλία,ο δε Μανέθων λέει ότι αυτά βρισκόντουσαν στην βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας καιαπό εκεί τα αντέγραψε ο Μωυσής ( και αφού τα αντέγραψε μετά έπρεπε δια τηςπυρράς να εξαφανιστούν και να μείνουν μόνο σαν πρωτότυπα του Μωυσή. Μπράβο τουςπου αποφάσισαν να καταστρέψουν όλες τις γνώσεις χιλιάδων ετών ).
9 Η διδασκαλία του Ερμή, ως γνωστόν επειδή ήταν μυστική ονομάστηκε "Ερμητική" που έκτοτε πήρε την έννοια του σφραγισμένου μυστικού. Ήδη από την εποχή του ο Ερμής γνωρίζοντας όπως φαίνεται καλά τα ανάλογα καταστροφικά αποτελέσματα που είχε για την τότε ανθρωπότητα (καταστροφή της Ατλαντίδος ενδεχομένως) η ανεξέλεγκτη διασπορά των αντίστοιχων μυστηρίων, έδωσε εντολή στους Έλληνες μαθητές του Ασκληπιού και Άμμωνα να κρατήσουν απόλυτη σιγή για τα μυστικά της φύσης και τα " Θεϊκά μυστήρια". (Ερμητικά κείμενα ).
10 Ο Ερμής είναι γιος του βασιλιά Δία και τηςκόρης του Άτλαντα Μαίας. Κατά την συνήθειά του ο Δίας την έστειλε να γεννήσειστη Κυλλήνη.
11 Ο πρώτος και μεγαλύτερος προφήτης στην Ελληνική παράδοση είναι ο Θεός Ερμής ή Ερμής Τρισμέγιστος κατά την Αιγυπτιακή εκδοχή.Μεταξύ των μαθητών του φέρεται και ο Θεός Ήφαιστος. Ο Ερμής έζησε κατά άλλους το 9.000 π.Χ. ή κατ' άλλους το 25.000 π.Χ. ή αν θεωρήσουμε ότι ο Ήφαιστος ήταν μαθητής του που έζησε σύμφωνα με τον Διογένη τον Λαέρτιο το 50.000 π.Χ,σημαίνει ότι ο Ερμής έζησε πριν το 50.000 π.Χ.
12 Ο Ορφέας αναφέρει πώς στην αρχή βασίλεψε ο Ουρανός που τον διαδέχτηκε ο Κρόνος. Μετά τον Κρόνο βασίλεψε ο Δίας και στησυνέχεια ο Διόνυσος (Ολυμπιόδωρος "Υπόμνημα στον Φαίδωνα" στα Ορφικά). Ο Ερμής γεννήθηκε από την κόρη του Άτλαντα, Μαία και υπηρέτησε σαν γραμματέαςτον Κρόνο, αδελφό του Άτλαντα, μαρτυρία που επιβεβαιώνεται και στην"Ευαγγελική προπαρασκευή" του Ευσέβιου. Ωστόσο, η αποκάλυψη πνεύματοςυπερφυσικού, δημιούργησε στο πρόσωπο του Ερμή, τον πρώτο "απόστολο" τουμονοθεϊσμού.
13 Σύμφωνα με τις μαρτυρίες του γραμματολόγουΙωάννη Στοβαίου τα κείμενα των έργων του Ερμή, γραμμένα στην ιερογλυφική γραφήκαι κρυμμένα στους αιγυπτιακούς ναούς και στις πυραμίδες, βρέθηκαν από τοναρχιερέα των ναών της Αθηνάς και του Ποσειδώνα στην αρχαία Αθήνα, Βούτη. ΟΒούτης που υπήρξε γενάρχης της ιερατικής κάστας των Ετεοβουτάδων, ήταν γιος τουβασιλιά της Αττικής, Πανδίονα και όταν διαμοιράστηκε η εξουσία του πατέρα του,αυτός πήρε την ιερατική εξουσία και ο αδελφός του, Ερεχθέας, την πολιτική. ΣτηνΑίγυπτο όπου ακολούθησε τον βασιλιά της Κρήτης Μίνωα, βρήκε τα κείμενα αυτά καιτα μετέφρασε στην ιερατική γραφή.
14 Παυσανίας "Κορινθιακά" 3 - 4 :"Αυτά που λένε στις μυστικές τελετές της Μητρός (Δήμητρας) σχετικά με τονΕρμή και το κριάρι, αν και ξέρω πολύ καλά τι συμβολίζουν, δεν ταμνημονεύω".
15 Κατά την Ερμητική θεολογία, ο Ποιμάντρης είναιη αποκαλυπτική παρουσία του υπέρτατου Όντος σε μια στιγμή έκστασης του Ερμή τουτρισμέγιστου. Η αποκάλυψη της δημιουργίας ξεκινάει από τον πρώτο Νου, τον Πατέρακαι την εμφάνιση του φωτός και του σκότους. Από το φως εμφανίζεται ο λόγος,δηλαδή ο γιος του Θεού. Στη συνέχεια το φως οργανώνεται σε ένα κόσμο αμέτρητωνδυνάμεων. Δημιουργείται ο άνθρωπος - αρχέτυπο από τον πρωταρχικό Νου κατ'εικόνα του Πατέρα και στη συνέχεια ο ίδιος ο άνθρωπος αρχίζει και αυτός ναδημιουργεί και με τη θέληση του Πατέρα γίνεται και αυτός δημιουργός. Στοεσχατολογικό μέρος του Ποιμάντρη αναφέρεται ο θάνατος και η μελλοντική ζωή τηςψυχής, όπου η μεν μορφή διαλύεται στα στοιχεία που την αποτελούσαν και τα οποίαεπανέρχονται στη προηγούμενη κατάστασή τους, αδρανοποιημένου πια και του θνητούχαρακτήρα, η δε ψυχή απελευθερωμένη διέρχεται από τις 7 σφαίρες της κάθαρσηςγια να φτάσει προ των πυλών της αιωνιότητας. Εκεί θα περάσει από την θύρα πουοδηγεί στους κόσμους των ανωτέρων δυνάμεων.
16 Στον πρώτο λόγο ( 24 - 26 ) γίνεται υπαινιγμόςστις Πύλες και στις Θύρες που οδηγούν στην Ογδοατική φύση, δηλαδή στους θείουςκόσμους των παραλλήλων. Διακρίνεται επίσης η αναφορά στη χημική διαδικασία τηςσύνθεσης και της αποσύνθεσης της ύλης με υπαινιγμό, επίσης της θείας ουσίας,που ενώνει την ύλη με το πνεύμα.
17 Στο δεύτερο λόγο αναλύεται η φύση και η αιτίατης κίνησης στο χώρο της ακινησίας καθώς και η αιτία του πρώτου κινούντος. Όλααυτά που λαμβάνουν μέρος στο χώρο των συμπάντων κόσμων, αποτελούν " κοίλαστοιχεία " περιδινούμενων κυκλώνων ενεργείας.
18 Στο τρίτο λόγο γίνεται αναφορά στη δημιουργίακαι την διάλυση των όντων. Έτσι λοιπόν γίνεται αναφορά στους κατώτερους θεούςπου αναφέρει και ο Πλάτωνας, δηλαδή στα φωτοφόρα όντα που κατ' εντολή του Θεούεπεμβαίνουν στους γενετικούς κώδικες των όντων, όπως στην περίπτωση των Ε καιτων διαδοχικών τους επεμβάσεων πάνω στην εξελικτική πορεία του γόνου.
19 Στην ουσία οι " θεϊκοί κύκλοι " τουΕρμή, οι παραδοσιακοί θεοί της αρχαιοελληνικής θεολογίας (Ωκεανός - Τηθύς - Φόρκυς- Κρόνος - Ρέα - Δίας - Ήρα και άλλοι) και οι θεοί του Πλάτωνα (Τίμαιος 41)είναι αυτό ακριβώς που αναφέρει ο τελευταίος, δηλαδή κατώτεροι θεοί που είχαντην δυνατότητα να διαμορφώνουν τα δημιουργήματα του Θεού.
20 Ο Ερμής ο Τρισμέγιστος γράφει ότι " αυτόπου είναι ψηλά μοιάζει με εκείνο που είναι χαμηλά " και ότι το ελάχιστομοιάζει με το μέγιστο" . Χιλιάδες χρόνια πριν από την έλευση του ΙησούΧριστού στην γη, ο Ολύμπιος Ερμής, ο υιός του Δία και της Μαίας, αξιώνεται τηςπρώτης αποκαλύψεως από τον ίδιο τον Θεό, τον οποίο αποκαλεί Ποιμάντρη. Ο ύμνοςτου Ερμή προς Παντοκράτορα (Σινά 327, φ 234 β - Ιβήρων 386, φ 174 β) : Βλέμμαακοίμητου πυρός γρηγόρει. Εσύ που ζωογονείς τον δρόμο του αιθέρα, που ενισχύειςτην θέρμη του ήλιου, που δίνεις την λαίλαπα εις τα νέφη, εσύ, που το όνομά σουδεν χωρά εις τον κόσμο. Βλέμμα άφθαρτο, αιώνιο, φοβερό, που εποπτεύει τα πάντα,πατέρα όλων, που είσαι ένας και μοναδικός Θεός, που δεν έχεις καμία αρχή απόπουθενά, σε έχω γνωρίσει. Έναν μόνο τιμώ μετά από εσένα, τον Υιόν πουπροέρχεται από εσένα, με απόρρητη δύναμη και οξύτερη φωνή, με ξεχωριστό τρόποευθύς χωρίς φθόνο και πάθος, χωρίς γέννηση γέννησες τον Λόγο, που είναι Θεός,την ουσία εκ της ουσίας, ο οποίος φέρει την δική σου εικόνα, του Πατέρα, τηνόμοια σου εις όλα. Ώστε εκείνος να ευρίσκεται μέσα σε εσένα, εσύ δε μέσα σεεκείνον, ως καθρέπτης κάλλους και πρόσωπον αμοιβαίας ευφροσύνης.
22 η υπερφυσική αποκάλυψη του πνεύματος του Θεού,καθιστά τον Ερμή τον πρώτο "Απόστολο" του μονοθεϊσμού. Το όνομα Ερμήςκαι η λέξη Θρησκεία έχουν τον ίδιο λεξάριθμο. ΕΡΜΗΣ = 353 = ΘΡΗΣΚΕΙΑ
23 Κυρανίδες, πρόλογος Αρποκρατίωνος : ο Ερμήςελάμβανε την Θεία σοφία από αγγέλους του Θεού δια να την μεταδώσει στουςανθρώπους.
24 Λακτάντιος, Diu. inst. I, 6 : Και να τα ίδια ταλόγια του Ερμή : "Ο Θεός είναι ένας και ο Ένας δεν χρειάζεται όνομα.
25 Ερμής Τρισμέγιστος - Εκ της ιεράς βίβλου - παρ.18 : "Τόσα μόνον αφού είπε ο Θεός και δικός μου Κύριος, ανέμιξε ταυπόλοιπα συγγενή στοιχεία, δηλαδή το ύδωρ και την γη…".
26 Ερμής Τρισμέγιστος - Καθολικός λόγος προς Τατ -14 : "Κανένας από τους άλλους που λέγονται Θεοί, κανένας άνθρωπος καικανένας δαίμονας δεν δύναται να είναι τόσο αγαθός όσο ο μόνος Θεός. Αυτό είναιτο αγαθόν αυτός είναι ο Θεός. Και να μην πεις κάτι άλλο αγαθό, διότι ασεβείςκαι μην δώσεις εις τον Θεό άλλο όνομα πέραν του αγαθού".
27 Ερμής τρισμέγιστος - Ποιμάντρης, 27 - 32 :Προσευχή του Ερμή προς τον θεό: Και αφού μου είπε αυτά ο Ποιμάντρης ανεμείχθημε τις δυνάμεις. Και εγώ, αφού ευχαρίστησα και ευλόγησα τον Πατέρα των όλων,πήρα την άδεια να φύγω, αφού ενδυναμώθηκα και διδάχτηκα την φύση του Παντός καιτο υπέροχο όραμα. Και από τότε έχω αρχίσει να κηρύσσω στους ανθρώπους το κάλλοςτης ευσέβειας και της γνώσεως. Ω λαοί, άντρες τούτης της γής, σεις που έχετε παραδώσει τους εαυτούς σας στην μέθη και στον ύπνο και στην άγνοια του Θεού,γαληνέψατε από την ικανοποίηση του παραλόγου ύπνου και σταματήσατε τηνκραιπάλη. Αυτοί δε αφού άκουσαν έφθασαν συγκεντρωμένοι με κοινή ψυχική διάθεση.Και εγώ τους είπα: "Γιατί ω άνδρες γεννήματα τούτης της γης έχετεπαραδώσει τον εαυτό σας στον θάνατο, ενώ έχετε εξουσία να μεταλάβετε της αθανασίας; Μετανοήσατε εσείς που από κοινού πορευθήκατε στην πλάνη και γίνατεσυμμέτοχοι στην άγνοια. Αφού εγκαταλείψετε την φθορά, απαλλαγείτε του σκοτεινούφωτός και μεταλάβετε της αθανασίας". Και άλλοι μεν από αυτούς αφούφλυάρησαν, απεμακρύνθηκαν, έχοντας παραδώσει τον εαυτόν τους στην οδό τουθανάτου, άλλοι δε αφού έπεσαν μπροστά στα πόδια μου παρακαλούσαν να διδαχθούν.Και εγώ αφού τους σήκωσα από κάτω έγινα οδηγός του γένους. Τους δίδαξα τουςλόγους, πως και με ποιο τρόπο να σωθούν και έσπειρα ανάμεσά τους λόγους σοφίαςκαι ετράφησαν δια του ύδατος της αμβροσίας. Και το βράδυ όταν το φως του ήλιουάρχισε να δύει τους κάλεσα να ευχαριστήσουν τον Θεό. Και όταν ολοκληρώθηκε ηευχαριστία, καθένας έφυγε για την δική του κλίνη. Κι εγώ αφού ανέγραψα στονεαυτό μου την ευεργεσία του Ποιμάνδρου και πλήρης από όσα ήθελα, ευφράνθηκαπολύ. Και έγινε δι εμένα ο ύπνος του σώματος αγρύπνια της ψυχής και το κλείσιμοτων οφθαλμών αληθινή όρασης και η σιωπή μας εγκυμοσύνη του αγαθού και η έκφρασητου λόγου έργα αγαθά. Τούτα δε συνέβησαν διότι είχα λάβει από τον νου μου,δηλαδή από τον Ποιμάνδρη, τον λόγο της αυθεντίας. Και έτσι έγινα θεοφόρος τηςαλήθειας. Για αυτό προσφέρω από την ψυχή μου και από όλη την δύναμή μου ευλογίαστον Πατέρα Θεό. Αγιος ο Θεός ο Πατέρας των όλων. Αγιος ο Θεός του οποίου ηθέληση εκπληρώνεται από τις ίδιες του τις δυνάμεις. Αγιος ο Θεός ο οποίος θέλεινα γίνει γνωστός και γνωρίζεται στους εκλεκτούς. Αγιος είσαι εσύ που με τονΛόγο δημιούργησες τα όντα. Αγιος είσαι εσύ του οποίου την εικόνα αναπαράγει ηφύση. Αγιος είσαι εσύ του οποίου η φύση υπήρξε εικόνα. Αγιος είσαι εσύ οισχυρότερος από κάθε άλλη δύναμη. Αγιος είσαι εσύ ο μεγαλύτερος από κάθευπερέχοντα. Αγιος είσαι εσύ ο ανώτερος παντός επαίνου. Δέξου αγνές λογικέςθυσίας από αγνή ψυχή και καρδιά που έχει προς εσένα ανυψωθεί, ανεκλάλητε,ανέκφραστε που προσφωνείσαι δια της σιωπής. Σε ικετεύω να μην με αφήσεις νασφάλλω στην ουσιώδη γνώση, δώσε μου σημείο και ενδυνάμωσέ με και με την χάρηαυτή θα φωτίσω τους αδελφούς μου και τους υιούς σου που έχουν άγνοια του γένουςτων. Για αυτό πιστεύω και μαρτυρώ. Στη ζωή και στο φως προχωρώ. Ευλογητός είσαιΠατέρα. Ο δικός σου άνθρωπος επιθυμεί να είναι άγιος μαζί σου, καθώς έχειςδώσει σε αυτόν όλη την εξουσία.
28 Μονή Ιβήρων Αγιον Ορος 1317 - φ 287 α : Ερμούεκ του προς Τατ ( αποσπ. Ι ) : Είναι δύσκολο να συλλάβουμε με την νόηση τον Θεόκαι είναι αδύνατο να τον εκφράσουμε και αν ακόμη τον συλλάβουμε με την νόηση.Διότι είναι αδύνατον να ορίσεις το άυλο με το υλικό και δεν είναι δυνατόν νασυλλάβεις το τέλειο με το ατελές και το αιώνιο είναι δύσκολο να συναντηθεί καινα συνυπάρξει με το εφήμερο. Διότι το ένα υπάρχει στην αιωνιότητα, ενώ το άλλοείναι παροδικό και το ένα υπάρχει πραγματικά, ενώ το άλλο από φαινομενική άποψησκιάζεται. Και βρίσκεται σε τόσο μεγάλη απόσταση το ασθενέστερο από τοισχυρότερο και το κατώτερο από το ανώτερο, σε όση βρίσκεται το θνητό από τοΘείο. Και η μεταξύ τους απόσταση αμαυρώνει την θέα του ωραίου. Διότι δύνασαι ναδεις με τα μάτια τα υλικά σώματα και να περιγράψεις με την γλώσσα τα ορατά.Αλλά το ασώματο και αόρατο και άμορφο και άυλο δεν είναι δυνατόν να γίνειαντιληπτό από τις αισθήσεις μας. Γίνομαι κατανοητός, Τατ, γίνομαι κατανοητός;Αυτό που είναι αδύνατον να εκφράσουμε πλήρως, αυτό είναι ο Θεός.
29 Ερμητικά κείμενα:
Άγιος ο Θεός και πατέρας των όλων.
Άγιος ο Θεός που η θέλησή του εκπληρώνεται από τιςίδιες του τις δυνάμεις.
Άγιος ο Θεός που θέλει να είναι γνωστός καιαναγνωρίζεται από εκείνους που τον λατρεύουν.
Άγιος είσαι εσύ που με τον λόγο δημιούργησες ταόντα.
Άγιος είσαι εσύ του οποίου την εικόνα αναπαράγει ηφύση.
Άγιος είσαι εσύ που δεν σε δημιούργησε η φύση.
Άγιος είσαι εσύ ο ισχυρότερος κάθε άλλης δύναμης.
Άγιος είσαι εσύ ο μέγιστος των υπέροχων.
Άγιος είσαι εσύ ο υπεράνω κάθε επαίνου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου